vrijdag 19 januari 2024

Ik speel met ijsbeer Ijsje!

                                                  

                                                                      


Wat is er aan de hand met Jules? Waarom heeft hij zijn dekentje nodig?




Nu zien we het ... Jules heeft het koud. Geen goed idee om lentekledij aan te doen tijdens de winter ;)



We zullen Jules eens warme kledij geven, zo heeft hij het niet meer koud. 
De juf kent een verhaal over een ijsbeer die heel goed tegen de kou kan, Ijsje is zijn naam. Hij woont met zijn mama op de Noordpool.
Samen met de Dikkie Dikklas en de Kikkerklas luisteren en kijken we naar het poppenkastverhaal 
'Het geheim van ijsbeer Ijsje'.




In de klas kunnen we spelen in de Noordpoolhoek:
















In de andere speelhoeken:






















We komen meer te weten over het leven op de Noordpool, we merken gelijkenissen en verschillen op met hoe wij wonen: wij verplaatsen ons met de fiets en de auto, in de Noordpool gebruiken ze vaak een slee en sleehonden; wij wonen allemaal in een huis; in de Noordpool hebben ze naast kleurrijke huizen ook iglo's, ... .


De eskimokus (neuskus) kunnen we ondertussen al goed ;)




Raadspelletje: wat voelen we onder de sneeuw. Is het iets hard of zacht? Is het gemaakt van stof of van hout?







De nieuwe themaletter is de W van wereldbol.

Waarnemen van een kunstwerk en proberen dezelfde houding aan te nemen zoals we zien op het kunstwerk.



Niet gemakkelijk hoor om allemaal op hetzelfde moment stil te staan :)



We beelden voor de eerste keer een dansverhaal uit: wat hebben de kleutertjes dat goed gedaan op de muziek van Vivaldi (de winter).













Associatiespel: wat voelt warm aan en wat koud.






De begeleide activiteiten bij de juf:


Schrijfdans: ijsbeer Ijsje loopt met verfpootjes door de sneeuw.








Patronen vervolledigen:







Welke dieren wonen er op de Noordpool en houden van de kou:






Inoefenen van de knipbeweging:


























Geen opmerkingen:

Een reactie posten