Wie zit er in de doos verstopt?
Het is clowntje Tiereliet!
Hij bracht
heel veel kleurrijke slingers mee, heel speciale slingers om weg te blazen!
De kleuters waren onder de indruk van zoveel serpentines in de klas.
We
proberen om met onze vingers de krullen van de serpentine te volgen. Niet
gemakkelijk … gelukkig kunnen we de komende weken heel veel oefenen om krullen
te tekenen tijdens het nieuwe thema ‘krullenbol
je mee’.
Samen met klaspop Jules (en clowntje Tiereliet) tellen we af naar het volgende feest op onze
kalender: carnaval!
Tijdens dit thema worden de kleuters ondergedompeld in de methode “krullenbol”. Dit is een methode rond voorbereidend schrijven.
We nemen een afdruk op karton om later een clownmasker te maken.
Druk aan het werk met de tekenopdracht.
We geven de juiste vorm van neus aan de clown.
Wat moeten we zoeken: een vierkant, een cirkel, een driehoek of een ruit?
We vliegen naar carnavalsland! Daar maken we kennis met de verschillende personages waarin we ons kunnen verkleden.
In de andere speelhoeken:
We maken een clown volgens opdrachtkaart (rekening houdend met kleur en de juiste vorm op het schijfje).
Met het rad oefenen we de themataal in.
Dobbelsteenspel: maak een gekke clownshoed!
In de bouwhoek:
Oefenen van de fijne motoriek door met wasknijpers en stokjes hekkens te bouwen voor de dieren.
De ene week was de kring tijdens het spelen een muziekhoek, de week nadien een circushoek en nog een weekje later een autohoek :)
Spelen met het lied 'ik ben clowntje Tiereliet'.
Klasoverschrijdend moment: poppenkast.
Wat heeft Jules nu meegebracht? Wie kent dit?
Maïs ... wat kunnen we daarmee klaarmaken?
Joepie ... we maken popcorn!
Mmmm ... gezellig samen popcorn eten terwijl we kijken naar een popcornfilmpje (The Muppets).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten